forum.patronerna.se

-:: Fighting the anti-GIF conspiracy since 1999 ::-
Aktuellt datum och tid: fre sep 10, 2010 10:36

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme

Ny tråd Svara på tråd  [ 153 inlägg ]  Gå till sida 1, 2, 3, 4, 5 ... 11  Nästa
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Patronerna och ståplats
InläggPostat: mån jul 19, 2010 07:17 
Leif!
Användarvisningsbild

http://dagbladet.se/sport/1.2190123-pat ... tslaktaren

Ge ett bidrag till Patronerna. Sms:a "patronerna 20" (alternativt 50 eller 100) till 72550. (30% går till operatören samt leverantören av tjänsten, resten går till Patronerna)

Rapportera detta inlägg
Svara med citat  
 Inläggsrubrik: Re: Patronerna och ståplats
InläggPostat: mån jul 19, 2010 08:57 
Startelva
Användarvisningsbild

Är det verkligen nödvändigt med de sittplatserna de får ut av att bygga om ståplats? Vill inte de flesta vara nere på plan när det är konsert?
Ett ickeproblem tycker jag, om nu kommunen inte MÅSTE ha de platserna för att det har tagits beslut om det i en övervarm möteslokal i kommunhuset.

Rapportera detta inlägg
Svara med citat  
InläggPostat: mån jul 19, 2010 13:00 
Inhoppare
Användarvisningsbild

Ifall dom hade byggt IP riktigt i första början och sett till att vi kunnat ta in över 10 000 (än att ev få bygga om i framtiden), så hade inte det här varit ett problem. Nu är det dock så att vi tar 8500 (8000?) och då är det klart att man måste nyttja varenda centimeter ifall det är arrangemang och andra liknande saker. Det som föreslås i artikeln, just det att man skulle kunna sälja ståplatsbiljetter till evenemang, lät mest dumt, om jag ska vara ärlig. Vem vill stå och trycka där i hörnet?

Min fråga är: Hur gör dom när det t ex är en konsert på Stockholms Stadion, en arena som har en hel del ståplatser. Det måste finnas en lösning på det här problemet, än att Patronerna ska behöva slita ihjäl sig gång på gång. Fast, å andra sidan så är det väl kanske just vi som får anpassa oss i och med att det är kommunens arena. Patronerna vill behålla supporterkulturen, ståplats och allt däromkring, då kanske det här är priset man får betala. Men somsagt, hur gör andra lag på sina arenor, för det är väl inte bara vi som arrangerar evenemang?

Rapportera detta inlägg
Svara med citat  
InläggPostat: mån jul 19, 2010 14:14 
Leif!
Användarvisningsbild

Neemelo skrev:
Ifall dom hade byggt IP riktigt i första början och sett till att vi kunnat ta in över 10 000

När hade den arenan fyllts tänkte du? Klart det var ett medvetet val att inte göra den större än nödvändigt, men visst är resten av arenan ogenomtänkt.

Rapportera detta inlägg
Svara med citat  
InläggPostat: mån jul 19, 2010 14:21 
Inhoppare
Användarvisningsbild

Alex.f skrev:
Neemelo skrev:
Ifall dom hade byggt IP riktigt i första början och sett till att vi kunnat ta in över 10 000

När hade den arenan fyllts tänkte du? Klart det var ett medvetet val att inte göra den större än nödvändigt, men visst är resten av arenan ogenomtänkt.

Jag syftar på evenemang. Nu drar jag bara ett exempel från ingenting, men låt oss säga att vi hade haft en arena som Nou Camp. Då hade det nog kvittat om det hade funnits 100 ståplatser, eftersom det hade funnits tillräckligt med sittplatser ändå.

Sen förstår jag inte varför kommunen gör en sån deal av det, hur åtråvärda kan platserna vara uppe i hörnet, egentligen?

Rapportera detta inlägg
Svara med citat  
InläggPostat: mån jul 19, 2010 14:27 
Leif!
Användarvisningsbild

Neemelo skrev:
Alex.f skrev:
Neemelo skrev:

Jag syftar på evenemang. Nu drar jag bara ett exempel från ingenting, men låt oss säga att vi hade haft en arena som Nou Camp. Då hade det nog kvittat om det hade funnits 100 ståplatser, eftersom det hade funnits tillräckligt med sittplatser ändå.

Sen förstår jag inte varför kommunen gör en sån deal av det, hur åtråvärda kan platserna vara uppe i hörnet, egentligen?

Jo, men evenemang. Vi snackar 1 gång om året kontra 15 matcher om året, vad är viktigast? Jag håller med om att de gör en himla stor sak av det, varför inte behålla ståplats bara? Hur många brukar sitta på platserna när det monterats stolar för evenemangen? 3?

Rapportera detta inlägg
Svara med citat  
InläggPostat: mån jul 19, 2010 14:30 
Inhoppare
Användarvisningsbild

Alex.f skrev:
Neemelo skrev:
Alex.f skrev:
Neemelo skrev:

Jo, men evenemang. Vi snackar 1 gång om året kontra 15 matcher om året, vad är viktigast? Jag håller med om att de gör en himla stor sak av det, varför inte behålla ståplats bara? Hur många brukar sitta på platserna när det monterats stolar för evenemangen? 3?

Äh, vi vet väl alla hur kommunen är vid det här laget?

Rapportera detta inlägg
Svara med citat  
InläggPostat: mån jul 19, 2010 16:49 
Leif!
Användarvisningsbild

När vi satte tillbaka stolarna på östra inför Rod Stewart, under blod svett och tårar, satt ungefär 5-10 pers på de platserna. Sedan fick vi montera bort skiten igen.

Jag tror dessutom, Neemelo, att det inte bara är Patronerna som vill ha en levande supporterkultur. Det vill nog även övrig publik, GIF Sundsvall, spelare, ledare och faktiskt även Sundsvalls kommun. Ditt argument att "det är priset vi får betala" håller inte. Särskilt som du troligen inte vet vad "priset" är. Vad jag vet har inte du varit med någon gång. Har jag fel ber jag om ursäkt.

Pudelns kärna är att vi är för få som ställer upp och jobbar som svin gratis i 2 helger för att någon får för sig att ha en konsert. Kan du skrapa ihop 30 pers som vill det är du välkommen att hjälpa till. Alternativet att sälja denna sektion som ståplats på konserter kallar du "dum". Vet man alla förutsättningarna och vad alternaiven är kanske det inte är så dumt som du tror. Det är mycket riktigt inte attraktiva platser, vare sig man sitter eller står. Säljer man dessa biljetter lite billigare (man får in mer folk på ståplats så det tjänar man igen) finns det säkert intresserade om nu mot förmodan arenan i övrigt blir slutsåld.

Rapportera detta inlägg
Svara med citat  
InläggPostat: mån jul 19, 2010 17:55 
Avbytarbänk
Användarvisningsbild

Det kanske behövs fjollträskmetoden, dvs att man står utanför stängslet i protest.
Fan vad tyst det skulle bli på IP. =)

Rapportera detta inlägg
Svara med citat  
InläggPostat: fre jul 23, 2010 11:54 
Leif!
Användarvisningsbild

Ingen aning vad det beror på. Kanske är det jag, kanske är det sommarvärmen, kanske är det sakfrågan i sig själv men nog är det väldigt tyst kring detta. Patronerna håller på att tappa ståplatsläktare och skulle det ske är jag ganska övertygad om att supporterklubben upphör.

Det verkar vara mer viktigt att skriva i Patrontips, spekulationer i spelare, vilken musik som gäller etc än att vi faktiskt strax inte har något ställe att stå på?! Återigen, kanske är det mig det beror på men jag tycker det är mycket märkligt att inte fler bryr sig. Just detta är ju också problemet gällande det avtal som Patronerna haft med kommunen (att Patronerna monterar upp och ned stolarna inför event på arenan), nämligen att få folk som engagerar sig. Vi brukar vara styrelsen och några tappra själar till som är där och jobbar men sen är det kört.

Just nu är jag j-vligt less på Patronerna. Varför ska jag lägga ned så otroligt mycket av min tid när jag har familj och vänner i övrigt och många andra Patroner inte bryr sig ett dugg?
Fast jag vet ju hur det blir, snart är det styrelsemöte och vi sitter och diskuterar igen och man fylls av engagemang och glöd för att försöka driva detta vidare; både Patroner och ståplatsläktare.

Nåväl, nu hoppas jag på 3 poäng mot Brage och sedan ska vi väl köra "någon-annan-får-ta-ansvaret-och-fixa-ståplatsläktare"-mentaliteten så blir det säkert bra......

Ge ett bidrag till Patronerna. Sms:a "patronerna 20" (alternativt 50 eller 100) till 72550. (30% går till operatören samt leverantören av tjänsten, resten går till Patronerna)

Rapportera detta inlägg
Svara med citat  
InläggPostat: fre jul 23, 2010 12:16 
Startelva
Användarvisningsbild

En snabb fråga som slår mig bara. Hur blir det om det sätts ut sittplatser där? Har vi fortfarande tillgång till platserna då eller kommer vi få köpa platser som alla andra? Är det inte ett alternativ att sätta såna här stå upp stolar som finns på råsunda?

Rapportera detta inlägg
Svara med citat  
InläggPostat: fre jul 23, 2010 12:41 
Leif!
Användarvisningsbild

Jag är rätt säker på att vi får behålla de sektioner vi har idag även om det sitter stolar där. Tills vi har hittat en annan lösning får vi stå där ändå.

Jag är som Mr IP väldigt förvånad att denna tråd i princip är död. Styrelsen jobbar med frågan och kan inte göra mer än vad vi gjort just nu. Men var är engagemanget i övrigt? Som Mr IP skriver är detta en STOR grej.

Rapportera detta inlägg
Svara med citat  
InläggPostat: fre jul 23, 2010 20:03 
Avbytarbänk

Men egentligen så ska det inte vara några problem att plocka upp stolarna och sedan bort dom om alla som är med i alla Patronerna hjälper till, Måste finnas väldigt många Patronera som borde kunna hjälpa till, och om alla gör det så är det så mycket enklare! Så om alla vill stötta Giffarna så är det väl värt att offra en helg per år och göra detta? För inte tror jag att det är nån som vill att Patronerna upphör!

Rapportera detta inlägg
Svara med citat  
InläggPostat: fre jul 23, 2010 21:43 
Leif!
Användarvisningsbild

Kan man inte montera ditt enklare trätrallar med nummer? Det går ju både att stå på samt att använda som numrerade platser. Det är ju inte jätteofta arenan används till annat än fotboll.

Rapportera detta inlägg
Svara med citat  
InläggPostat: lör jul 24, 2010 07:16 
Startelva
Användarvisningsbild

BroderH skrev:
Kan man inte montera ditt enklare trätrallar med nummer? Det går ju både att stå på samt att använda som numrerade platser. Det är ju inte jätteofta arenan används till annat än fotboll.

Nej, och hur ofta är den så fullsatt att de sittplatserna behövs.
Behåll ståplats som den är. Helt otroligt ogenomtänkt av de som inte tänkt.

Rapportera detta inlägg
Svara med citat  
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 153 inlägg ]  Gå till sida 1, 2, 3, 4, 5 ... 11  Nästa

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme